تبلیغات
سیمرغ سعادت(بانک اطلاعاتی در مورد گزارش کار،تحقیق،آموزشی،مقاله،پروژه،پایان نامه،و...) - برنامه نویسی به کمک پایتون-بخش 6
----------------------------------- ---------------------------------------
دوشنبه 8 اردیبهشت 1393

برنامه نویسی به کمک پایتون-بخش 6

   نوشته شده توسط: ادریس    



 
>translator
Powered by Translate
>translator
 undefined 
Bookmark and Share

توابع ریاضی :

—پایتون ماژولی به نام math دارد که اغلب توابع رایج ریاضیات در آن وجود دارد.یک ماژول فایلی است که مجموعه ای از توابع مرتبط و مجتمع را شامل می شود.
—قبل از اینکه بتوانیم از توابع یک ماژول استفاده کنیم ، باید آنرا با استفاده از دستور import وارد فضای کاری کنیم.
—به منظور فراخوانی یک تابع ما باید نام یک ماژول و نام تابع مورد نظر را مشخص کرده و آنرا با یک نقطه جدا کنیم . این نوع قالب بندی را نمادگذاری نقطه ای می نامند.
—>>>decibel=math.log10 (17.0)
—>>>angle=1.5
—>>>height=math.sin(angle)
—دستور اول لگاریتم 17 در مبنای 10 را در متغیر decibel قرار می دهد.در پایتون همچنین تابعی با نام log موجود است که لگاریتم را در پایه عدد نپر(e) میگیرد.
—سومین دستور ،سینوس مقدار متغیر angle را محاسبه می کند.sin و دیگر توابع مثلثاتی آرگومان ها را در واحد رادیان دریافت میکنند.برای تبدیل درجه به رادیان ،درجه را بر 180 تقسیم و در عدد pi ضرب میکنیم(ثابت pi هم قسمتی از ماژول math می باشد)(ماژول فایلی است که مجموعه ای از توابع مرتبط و مجتمع را شامل می شود).

کلاس


—تعریف یک نوع ترکیبی توسط کاربر را کلاس می نامند.
—Class point:
—Pass
—با ساخت کلاس point ما یک نوع جدید ساخته ایم که آن همpoint نام دارد ، اعضای این نوع وهله های نوع یا اشیا نام دارند.
—blank=point()
—متغیر blank به یک شئی جدید point آدرسی را اختصاص می دهد.تابعی شبیه point که یک شئی جدید می سازد.

مشخصه ها:


—ما می توانیم با استفاده از نماد گذاری داده ای جدید به یک وهله اضافه کنیم:
—>>>blank.x=3.0
—>>>blank.y=4.0
— در این مثال ما یک قلم داده را از یک وهله انتخاب کرده ایم.به این قلم داده های دارای نام، مشخصه گفته می شود.

—متغیر blank به شئی point اشاره می کند که شامل دو مشخصه است.هر مشخصه به یک عدد اعشاری اشاره می کند.


>



برچسب ها: توابع ریاضی : —پایتون ماژولی به نام math دارد که اغلب توابع رایج ریاضیات در آن وجود دارد.یک ماژول فایلی است که مجموعه ای از توابع مرتبط و مجتمع را شامل می شود. —قبل از اینکه بتوانیم از توابع یک ماژول استفاده کنیم ، باید آنرا با استفاده از دستور import وارد فضای کاری کنیم. —به منظور فراخوانی یک تابع ما باید نام یک ماژول و نام تابع مورد نظر را مشخص کرده و آنرا با یک نقطه جدا کنیم . این نوع قالب بندی را نمادگذاری نقطه ای می نامند. —>>>decibel=math.log10 (17.0) —>>>angle=1.5 —>>>height=math.sin(angle) —دستور اول لگاریتم 17 در مبنای 10 را در متغیر decibel قرار می دهد.در پایتون همچنین تابعی با نام log موجود است که لگاریتم را در پایه عدد نپر(e) میگیرد. —سومین دستور ، سینوس مقدار متغیر angle را محاسبه می کند.sin و دیگر توابع مثلثاتی آرگومان ها را در واحد رادیان دریافت میکنند.برای تبدیل درجه به رادیان ، درجه را بر 180 تقسیم و در عدد pi ضرب میکنیم(ثابت pi هم قسمتی از ماژول math می باشد)(ماژول فایلی است که مجموعه ای از توابع مرتبط و مجتمع را شامل می شود). کلاس —تعریف یک نوع ترکیبی توسط کاربر را کلاس می نامند. —Class point: —Pass —با ساخت کلاس point ما یک نوع جدید ساخته ایم که آن هم point نام دارد ، اعضای این نوع وهله های نوع یا اشیا نام دارند. —blank=point() —متغیر blank به یک شئی جدید point آدرسی را اختصاص می دهد.تابعی شبیه point که یک شئی جدید می سازد. مشخصه ها: —ما می توانیم با استفاده از نماد گذاری داده ای جدید به یک وهله اضافه کنیم: —>>>blank.x=3.0 —>>>blank.y=4.0 — در این مثال ما یک قلم داده را از یک وهله انتخاب کرده ایم.به این قلم داده های دارای نام ، مشخصه گفته می شود. —متغیر blank به شئی point اشاره می کند که شامل دو مشخصه است.هر مشخصه به یک عدد اعشاری اشاره می کند. ،

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر